Ako nám môžu kyslé a surové potraviny privodiť ťažkosti

Podstatne menej známe, ako škodlivé účinky rafinovaného cukru spolu s celozrnným obilím, orechmi alebo olejnatými semenami na črevnú flóru, sú obe nasledujúce kombinačné chyby:orech

–   kyslé ovocie spolu s celozrnným obilím, zemiakmi, zeleni­nou alebo gaštanmi,

–   surové obilie ako i surové orechy a olejnaté semená spolu so soľou.

Nikdy nejedzte kyslé ovocie spolu s celozrnnými výrobkami, ako napr. celozrnný chlieb, celozrnné rezance, prírodná ryža, obilné vločky atd. Kyslé ovocné plody sa však neznášajú ani so zemiakmi, zeleninou alebo gaštanmi. Pri takých kombináciách dochádza podľa skúsenosti v žalúdočno-črevnom trakte k viac-menej silným bioelektrickým napätiam s bolesťami brucha a nadúvaním, no neochorie len črevná flóra, ale môžu vznik­núť aj črevné plesne. Vyhýbajte sa preto kyslým jablkám a pre­dovšetkým citrónovej šťave v müsli a nepoužívajte pri pečení slivky alebo rebarboru spolu s celozrnným obilím.

Pri príprave šalátov používajte, prosím, výlučne ocot a nie citrónovú šťavu. Ocot z ovocia, vína alebo liehový ocot sa totiž znáša so zeleninou a horúcim obilím v jednom jedle podstatne lepšie ako ovocné kyseliny z kyslých ovocných plodov. K plodom, chudobným na ovocné kyseliny patria predo­všetkým: banány, ďatle, figy, sladké marhule, hrozno, hrozienka, papája, mango, melóny, hrušky a prirodzene avokádo a oli­vy. Väčšina ostatných ovocných plodov vrátane jabĺk, obsahuje spravidla príliš veľa ovocných kyselín na to, aby mohli byť bez­problémovo kombinované s obilím alebo zeleninou.

Ak chcete jesť surové obilie alebo surové orechy a olejna­té semená, mali by ste dbať na to, aby v tom istom jedle ne­bola použitá žiadna dodatočná soľ alebo potraviny obsahu­júce soľ, chlieb alebo syr. Chlieb so syrom zjedený po mušli nie je v žiadnom prípade zdravý, ale spôsobuje podobné po­ruchy v čreve ako kombinácia kyslého ovocia s obilím. Poč­kajte preto so syrovým chlebom pár hodín a zjedzte ho až potom, keď bude žalúdok opäť prázdny.

Ak ste večerali celkom normálne (napríklad celozrnný chlieb a šalát) a chceli by ste o jednu – dve hodiny zjesť eš­te zopár orechov a ovocie, nevyberte si, prosím, surové orechy ani kyslé ovocie. Pretože žalúdok dve hodiny po normálnej večeri ešte spravidla nie je prázdny, neznesie sa celozrnný chlieb a zelenina s kyslým ovocím, rovnako ako soľ so surovými orechmi. Následky môžu byť závažné! Netreba sa potom čudovať, keď sa človek na druhý deň zobudí napríklad so stuhnutou šijou alebo má bolesti hla­vy a cíti sa všelijako, len nie zdravo. Zjedzte namiesto to­ho radšej zopár opražených orieškov, ktoré môžu byť aj osolené, spolu s ovocím, chudobným na ovocné kyseliny, ako sú hrozienka, ďatle alebo figy.

Please follow and like us:
0

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *