Znížená imunita a obranyschopnosť organizmu

Až na niekoľko výnimiek sa znížená obranyschopnosť organizmu získa v prie­behu rokov v dôsledku nezdravého spôsobu života, ktorý zaťažuje ako vonkaj­šie (koža, sliznica), tak aj vnútorné (lymfy) ochranné funkcie tela. V spojení s organickým alebo infekčných ochorením musí byť dodatočne lieče­ná aj znížená obranyschopnosť organizmu.joga

Prevencia

Zmeňte nezdravý, stresový spôsob života: čerstvá a plnohodnotná výživa obsahujúca zeleninu a vitálne látky, dôsledné vyhýbanie sa alkoholu, fajče­niu, káve, dostatočný pohyb na čerstvom vzduchu, rozumný pomer medzi napätím a oddychom, psychická vyrovnanosť.

  • Dôležité je dokonalé trávenie a pravidelná stolica.
  • Známe je všeobecné kladné pôsobenie artičokov a čiernej bazy (v akejkoľ­vek forme).
  • Nová generácia jogurtov pozitívne ovplyvňuje črevnú flóru a podporuje pro­dukciu protilátok.
  • Odporúčané sú všetky opatrenia zvyšujúce odolnosť: trenie, kefovanie nasucho, použitie studenej vody: striedavý kúpeľ nôh, šliapanie vody, strie­davé sprchovanie. Ranná gymnastika pri otvorenom okne.
  • Plávanie.
  • Na zosilnenie nervového systému sa osvedčili čaje: valeriána lekárska, medovka lekárska, ľubovník bodkovaný, rozmarín lekársky, chmeľ obyčajný, nátržník husí.
  • Koreň ženšenu ako suchý extrakt pôsobí blahodárne. Rovnaké pôsobenie môže mať však aj správna rastlinná výživa.
  • Pri trvalom strese a vyčerpaní: používať uvoľňovacie techniky (joga, auto­génny tréning), dychové cvičenia a pod.
Please follow and like us:
0

Komentoval článok “Znížená imunita a obranyschopnosť organizmu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

captcha