Horčík – Magnesium

Názov: Horčíkhorcik

Česky: Hořčík
Latinsky: Magnesium
Anglicky: Magnesium
Francúzsky: Magnésium
Nemecky : Magnesium
iné. Magnézium

Značka: Mg

Protónové číslo: 12

O horčíku: V roku 1808 ho objavil anglický chemik a vynálezca Sir Humphry Davy (17.12.1778 – 29.5.1829). Horčík je štvrtý najhojnejší minerál nájdené v tele a je veľmi dôležitý pre naše zdravie. Väčšina horčíka sa nachádza v kostiach (okolo 50%), zuboch, a červených krvinkách. Druhá polovica sa z veľkej časti nachádza vo vnútri buniek telesných tkanív a orgánov. Iba 1% horčíka sa nachádza v krvi. Telo berie horčíka z potravy a vylučuje prebytok močom a stolicou.

Horčík je organicky spojený s hladinou vápnika v tele. Musí byť dosiahnutá správna rovnováha medzi vápnikom a horčíkom, a zabezpečiť správne používanie oboch minerálov.

Dôležitosť horčíka: Ak chcete zostať mladý, energický a zdravý, čo naozaj potrebujete je poznať fakty o minerály menom horčík. V skutočnosti sa odhaduje že až 75% ľudí, ktorí žijú západných krajinách sa spotrebuje oveľa menej horčíka, ako je potreba. Chráni naše bunky pred starnutím chráni nás pred ochorením srdca, zníženie krvného tlaku, chráni proti cukrovke je prevenciou recidívy obličkových kameňov a na zlepšenie symptómov chronického únavového syndrómu. Horčík je silný antioxidant, ktorý udržuje bunkové membrány pružné a chránené proti náporu rakovinotvorných voľných radikálov. Horčík je nutný pri budovaní kostí, pre svalové kontrakcie, nervový prenos a syntéze bielkovín, pri aktivácii niektorých enzýmov, pri tvorbe ochranných látok

Zdroje v ktorých sa horčík nachádza: Orechy a semená, ryby (losos, makrela, halibut, tuniak), sójové bôby, avokádo, banány, fazuľa, tmavá listová zelenina, morské plody, hnedá ryža, čokoláda, mlieko, ryža.

Nedostatok horčíka môže spôsobovať: Svalové kŕče, úzkosť, bolesti hlavy, necitlivosť a tŕpnutie v rukách a nohách, anémiu, slabosť, zlý rast vlasov a nechtov, búšenie srdca.

Odporúčaná denná dávka horčíka v mg (miligram):

Muži pod 30 rokov – 400 mg za deň
Muži nad 30 rokov – 420 mg za deň
Ženy pod 30 rokov – 310 mg za deň
Ženy pod 30 rokov – 320 mg za deň

Please follow and like us:
0

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *